Wir verwenden Cookies ausschließlich zu dem Zweck, technisch notwendige Funktionen wie das Login oder einen Warenkorb zu ermöglichen, oder Ihre Bestätigung zu speichern. Mehr Informationen zur Datenerhebung und -verarbeitung finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
Studium der Zahnmedizin und Promotion an der Universität Mailand. Von 1996 bis 2010 Mitarbeiter der Abteilung Oralchirurgie und Implantologie am Polo Universitario San Paolo in Mailand (Direktor: Prof. Matteo Chiapasco). Von 2004 bis 2015 Dozent an den Spezialisierungskursen Implantologie und Oralchirurgie der Universität Mailand. Fellow und Präsident der italienischen Sektion des ITI (International Team for Implantology). Aktives Mitglied der IAO (Italian Academy of Osseointegration) und ordentliches Mitglied der SIdP (Società Italiana di Parodontologia ed Implantologia). Direktor der ITI-Studiengruppe Mailand. Autor und Koautor zahlreicher Publikationen auf den Gebieten Implantologie und regenerative Chirurgie in nationalen und internationalen Fachzeitschriften. Koautor von neun Büchern zur Oralchirurgie, Implantatchirurgie und -prothetik und Implantologie, darunter der in neun Sprachen übersetzte 4. Band der Reihe ITI Treatment Guide. Vorträge bei zahlreichen internationalen Kursen und Kongressen in mehr als 40 Ländern in Europa, dem mittleren Osten, Asien sowie Nord- und Südamerika zu Themen der Implantologie, Knochenregeneration und Rehabilitation komplexer Fälle. Autor des Online-Fortbildungskanals "Rigenerazione Protesicamente Guidata PGR". Niedergelassener Zahnarzt in Mailand mit den Schwerpunkten Implantatchirurgie und -prothetik sowie Parodontologie und besonderem Interesse für regenerative Chirurgie und Behandlung ästhetisch anspruchsvoller Fälle.
Reihe: ITI Treatment Guide Series, Band 04 1. Auflage 2011 Buch Hardcover, 248 Seiten, 746 Abbildungen Sprache: Deutsch Kategorie: Implantologie ISBN 978-3-938947-17-3 QP Deutschland
Veranstaltungen
31st EAO Annual Scientific Meeting
Details make perfectionOktober 24, 2024 — Oktober 26, 2024MiCo - Milano Convention Centre, Milano, Italien
Referenten: Bilal Al-Nawas, Gil Alcoforado, Federico Hernández Alfaro, Sofia Aroca, Wael Att, Gustavo Avila-Ortiz, Kathrin Becker, Anne Benhamou, Juan Blanco Carrión, Dieter Bosshardt, Daniel Buser, Francesco Cairo, Paolo Casentini, Raffaele Cavalcanti, Tali Chackartchi, Renato Cocconi, Luca Cordaro, Luca De Stavola, Nuno Sousa Dias, Egon Euwe, Vincent Fehmer, Alberto Fonzar, Helena Francisco, Lukas Fürhauser, German O. Gallucci, Oscar Gonzalez-Martin, Dominik Groß, Robert Haas, Alexis Ioannidis, Simon Storgård Jensen, Ronald Jung, France Lambert, Luca Landi, Georg Mailath-Pokorny jun., Silvia Masiero, Iva Milinkovic, Carlo Monaco, Jose Nart, José M. Navarro, Katja Nelson, Manuel Nienkemper, David Nisand, Michael Payer, Sergio Piano, Bjarni E. Pjetursson, Sven Reich, Isabella Rocchietta, Giuseppe Romeo, Irena Sailer, Mariano Sanz, Ignacio Sanz Martín, Frank Schwarz, Shakeel Shahdad, Massimo Simion, Ralf Smeets, Benedikt Spies, Bogna Stawarczyk, Martina Stefanini, Hendrik Terheyden, Tiziano Testori, Daniel Thoma, Ana Torres Moneu, Piero Venezia, Lukas Waltenberger, Hom-Lay Wang, Stefan Wolfart, Giovanni Zucchelli, Otto Zuhr
European Association for Osseintegration (EAO)
Zeitschriftenbeiträge dieses Autors
International Journal of Periodontics & Restorative Dentistry, 2/2021
A postextraction socket is always open to different treatment possibilities. A straightforward clinical classification may help evaluate which surgical approach is best suited for the case being treated. Four different classes are defined on the basis of the local anatomy of the site, available bone volume, and soft tissue level. For every clinical situation, either immediate placement, early placement, alveolar ridge preservation, or staged approach can be selected as a treatment modality according to the classifications listed.
Ein durchmesserreduziertes Implantat als Ersatz für einen mittleren oberen Schneidezahn ist noch nicht Standard. Bei gezielter Indikationsstellung könnte allerdings nach Meinung des Autors ein solches Implantat manche Behandlung erleichtern. Beschrieben wird der Fall einer Patientin, bei der der rechte mittlere obere Schneidezahn ersetzt werden musste. Er wurde mit einem Zirkonoxidgerüst mit Keramik verblendet und adhäsiv an einem Titansekundärteil befestigt.
Schlagwörter: Keramik, Komposit, Zirkonoxidgerüst, Titansekundärteil
The aim of this study was to evaluate the time-dependent clinical efficacy of anterior and posterior zirconia fixed partial dentures (FPDs). A convenience sample of 28 patients, each wearing 1 FPD, was recalled annually throughout a 6-year follow-up period (mean: 6.5 years). Four patients did not participate in the study (dropouts), and 24 FPDs were in use during the observation period. The cumulative survival and success rates were 88.9% and 81.8%, respectively. Fixed prostheses with zirconia frameworks may be regarded as acceptable alternatives to metal-ceramic anterior and posterior FPDs.
Purpose: This review evaluated (1) the success of different surgical techniques for the reconstruction of edentulous deficient alveolar ridges and (2) the survival/success rates of implants placed in the augmented areas.
Materials and Methods: Clinical investigations published in English involving more than 10 consecutively treated patients and mean follow-up of at least 12 months after commencement of prosthetic loading were included. The following procedures were considered: onlay bone grafts, sinus floor elevation via a lateral approach, Le Fort I osteotomy with interpositional grafts, split ridge/ridge expansion techniques, and alveolar distraction osteogenesis. Full-text articles were identified using computerized and hand searches by key words. Success and related morbidity of augmentation procedures and survival/success rates of implants placed in the augmented sites were analyzed.
Results and Conclusion: A wide range of surgical procedures were identified. However, it was difficult to demonstrate that one surgical procedure offered better outcomes than another. Moreover, it is not yet known if some surgical procedures, eg, reconstruction of atrophic edentulous mandibles with onlay autogenous bone grafts or maxillary sinus grafting procedures in case of limited/moderate sinus pneumatization, improve long-term implant survival. Every surgical procedure presents advantages and disadvantages. Priority should be given to those procedures which are simpler and less invasive, involve less risk of complications, and reach their goals within the shortest time frame. The main limit encountered in this literature review was the overall poor methodological quality of the published articles. Larger well-designed long-term trials are needed.
Schlagwörter: alveolar bone loss, alveolar ridge augmentation, atrophy, autogenous bone, graft material, oral implant